Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


Заклад дошкільної освіти №2 "Оленка" м.Миргород


Понеділок, 28.09.2020, 05:15

 Вас вітають

вчителі-дефектологи дитячого садочку

Різніченко Ольга Вікторівна та Дем'яненко Віта Миколаївна

Гімнистика для очей в домашніх умовах

Вправи для проведення з дітьми зорової гімнастики

Нещодавно в нашій групі «Журавлик» діти мали нагоду ознайомитися з творчістю народної української художниці Марії Приймаченко. Казкова Змія запросила дошкільнят на виставку картин і…тут почалися дива! То картини відкривалися після виконання завдання, то тваринки загубили свої одежинки, то флешмоб з другом Змії – Черепахою-ахою. А потім праця в художній майстерні, де діти самі ставали художниками і створювали надзвичайних звірів та птахів. Емоцій було море, тому і роботи вийшли на славу. Самі переконайтеся.

            

 
                                                                                                                                      
 
 
 

Консультація для батьків

"Формування кольоросприймання і кольоророзрізнення дітей дошкільного віку з вадами зору"

З перших днів життя до дитини надходить колосальна інформація, і при мовному і розумовому розвитку діти дуже рано починають звертати увагу на забарвлення предметів. Але світ кольору відкривається дитині не відразу, а в певній послідовності. Спочатку дитина сприймає тільки теплі кольори - червоний, помаранчевий, жовтий; з розвитком психічних реакцій до них додається зелений, блакитний, синій, фіолетовий, і поступово дитині стає доступно усе різноманіття колірних тонів спектру.

У три роки діти знають назви двох-трьох основних кольорів, а дізнаються і співвідносять чотири-п’ять кольорів. Деякі зазнають труднощі у визначенні кольору предметів. Такі діти набагато пізніше починають звертати увагу на забарвлення предметів і співвідносити кольори, насилу запам'ятовують їх назви, погано їх диференціюють, вони виявляють тенденцію до заміни назв проміжних кольорів спектру основними, замість помаранчевого - червоний, жовтий; замість фіолетового - блакитний, синій і тому подібне ; причому перенесення це не є стійким. Чотирирічні малюки часто не знають навіть назв основних кольорів, не дізнаються і не співвідносять їх.

Усе це говорить про те, що з дітьми необхідно проводити спеціальну роботу по розвитку кольоросприймання і кольоророзрізнення.

Дитина, за висловом К. Д. Ушинського "Мислить формами, фарбами, звуками, відчуття взагалі". Важливо збагачувати ці відчуття і сприйняття.

Дитина потребує різноманіття інформації, але її треба вводити поступово і гармонійно, вона повинна відповідати віку малюка і його індивідуальності. При роботі над кольоросприйманням і кольоророзрізненням необхідно виключити хаотичні колірні і світлові ефекти, оскільки психіка дитини може не витримати подібної інформації, слідством чого можуть стати неврози.

Знайомство з кольором допомагає дітям повніше і тонше сприймати предмети і явища навколишнього світу, розвиває спостережливість, мислення, збагачує мову. Привертання уваги дитини до навколишньої дійсності відкриває їй джерело яскравих образів, допомагає встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між предметами і явищами, розширює активний словник.

Таким чином, шлях знайомства дітей з кольором - це шлях безпосереднього сприйняття навколишнього світу, до єдності із словом, що його означає.

Розвитком кольоросприймання і кольоророзрізнення у дітей повинні займатися вихователі і батьки. Слід приділяти увагу вихованню правильної естетичної оцінки кольору і колірних стосунків навколишніх предметів.

  • роботі над кольоросприйманням і кольоророзрізненням потрібно враховувати, що в дошкільному віці діти, як правило, пов'язують колір з образом предмета : зелений - трава, ялиночка; жовтий - сонечко, курча; синій - море и. т. д. Тому, при роботі по розвитку кольоросприймання, головне - використання природних форм.

Сприйняття кольору відрізняється від сприйняття форми і розміру, передусім тим, що воно може здійснюватися тільки за допомогою зорового орієнтування. Іншими словами - колір обов'язково треба побачити. Спочатку, при визначенні кольору, велику роль грає те, що приміряється, зіставлення шляхом додатка. Коли два кольори впритул прилягають один до одного, дитина може побачити їх подібність або відмінність. При цьому вона може ще не володіти сприйняттям кольору, але бачити, що кольори однакові або різні. На цьому етапі роботи можна рекомендувати завдання типу : "Підбери до кожної чашки блюдце такого ж кольору", "Посади кожного метелика на квітку такого ж кольору" і т. д.

Коли дитина навчиться визначати схожість і відмінність кольором при їх безпосередньому контакті, тобто шляхом додатка або накладання, можна переходити до вибору за зразком - до справжнього сприйняття кольору, а потім і назві кольорів. на цьому етапі можна порекомендувати ігри в книзі кольором Г. С. Швайко "Ігри і ігрові вправи для розвитку мови".

В ході роботи по розвитку у дітей кольоросприймання і кольоророзрізнення можна проводити профілактику цілого ряду захворювань. Знання про кольоротерапію дійшли нашого часу з глибокої старовини. Зараз їх поглиблюють, проводячи наукові дослідження, і застосовують на практиці.

Знання по закріпленню у дітей уміння диференціювати кольори, знання назв кольорів і правильного вживання їх в мові сприяють розвитку зорової і слухової уваги.

Діти, увага яких була привернута до кольору, живо сприймають такі порівняння, як "білоносі граки", "сорока-білобока", "золоті кульбаби", їм стають зрозуміліше дієслова "посиніти", "позеленіти" і тому подібне. Більше того, вони намагаються використовувати подібні слова і у своїй мові. Таким чином, розвивається і збагачується мова дітей, що і є одним з найважливіших завдань, що стоять перед педагогами і батькам.

 

Консультація для батьків

Колір в житті дитини

Виховати творчу людину без краси неможливо, бо краса є прекрасним і вічним джерелом натхнення, творчості, духовності. Природа щиро піклується про людину. Вона не лише оточила її унікальним світом краси, а й нагороди­ла людину здатністю сприймати кольо­ри, чути голоси, відчувати аромати, смакувати плоди, тобто, досліджувати світ краси.

З перших днів життя дитина інтенсивно пізнає світ. Сенсорні органи сприйняття допомагають їй до трьох років пізнати половину всієї інформації. Тому дитина стає дослідником оточуючого світу. Вплив кольору на психіку людини, її життя і творчість давно є предметом досліджен­ня. Здатність відчувати гармонію кольорів закладено в самій природі людини. Але в буденному житті людина втрачає в деякій мірі здатність помічати відмінності в кольорах предметів і певною мірою «обезбарвлюючи» свою природну здат­ність. У дитини органи чуття розвивають­ся найактивніше. Тому кольори потрібні дитині з народження. Вони впливають на самопочуття та емоції немовляти.

Зверніть увагу на кольори одягу у маленьких дітей, кольори іграшок та речей, які оточують малят. Всі вони яскраві, мають теплі кольори, приємні для сприйняття. Це все недарма, тому що колір відповідає настрою та психіч­ному стану дітей.

За статистикою, дівчатка люблять всі кольори, починаючи з рожевого до салатового, тобто, відтінки основних теплих кольорів спектру. А хлопчики — від жовтого до блакитного.

Дитина, вперше малюючи «карлюч­ки», вже вибирає олівець певного кольору. Дітям подобається колір. Тому колір стає в малюнках дітей змістовним і естетичним. Для дитини кожен колір наповнений настроєм. Тому в малюнках колір використовується для позначення того, що подобається дитині, що вона вважає красивим, добрим. Тому через кольори дитина виражає своє ставлення до навколишнього світу.

Кожен колір відповідає настрою, дню тижня, здоров'ю дитини та навіть стає одним з улюблених кольорів. Ви, мабуть, помічали, що деякі речі певного кольору ваш малюк не хоче одягати чи навіть гратися іграшками, якщо певний колір викликає у дитини дискомфорт. Це тому, що у дитини є свої потреби особистості та сформоване сприйняття того чи іншого кольору, а не примха чи вередування. Просто ваша дитина не сприймає той чи інший колір, він впли­ває на неї негативно. Дитина підсвідомо, так як і дорослі, вибирає собі «в друзі» ті кольори, що відповідають їх настрою:

Червоний — піднесеність;

Оранжевий — радість;

Жовтий — приємний;

Зелений — спокій;

Синій — сум;

Фіолетовий — тривожність;

Чорний — дуже незадовільний;

Білий — найскладніший колір.

 

Тому використовуйте певні кольори для зміни настрою дитини. Якщо ви знаєте, в який день тижня народилася ваша дитина, то, вибравши колір, який відповідає цьому дню, ви створите обе­ріг для своєї дитини за допомогою певного кольору.

«Кольоровий тиждень»

Понеділок — зелений;

Вівторок — червоний;

Середа — оранжевий;

Четвер — фіолетовий;

П'ятниця — синій;

Субота’ — коричневий, чорний;

Неділя — жовтий.

 

Щоб захистити свою дитину від сто­роннього впливу, одягайте малюку одяг, де є присутній хоч частково колір, який відповідає сьогоднішньому дню. Цим ви поповните енергетичний запас своєї дитини. Також всі ці поради ви можете використати і для себе

 

Напрями роботи вчителів – дефектологів

 

В нашому закладі здійснюються три основні напрямки роботи:

 

1) організаційно-педагогічний;

 

2) лікувально-відновлювальний;

 

3) корекційно-виховний,

 

які забезпечують не тільки можливість засвоєння дітьми загальноосвітньої програми, але й розвиток та охорону функцій зорового аналізатору, корекцію і компенсацію вторинних відхилень у розвитку.

 

 

 

 

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РОБОТИ ВЧИТЕЛІВ - ДЕФЕКТОЛОГІВ:

 

* ефективне відновлення зорових функцій, загального здоров'я і фізичного розвитку.

* підвищення пізнавальної активності дітей шляхом залучення до пізнавання різних аналізаторів;

* формування якомога повних уявлень про довкілля;

* сприяння формуванню гармонійної особистості;

* розвиток творчих здібностей дітей;

* інтеграція в соціумі;

 

В різні ігри граємо - гостроту зору розвиваємо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Copyright MyCorp © 2020 uCoz