Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


Заклад дошкільної освіти №2 "Оленка" м.Миргород


Неділя, 24.02.2019, 07:47

 

Права дитини

 

Правове виховання в дошкільному навчальному закладі

 Основними принципами реалізації програми по правовому вихованню є систематичність роботи по правовому вихованню, взаємозв'язок із заняттями з розвитку мовлення, ознайомлення з навколишнім світом, музичного виховання, вільної, ігровою, театралізованою діяльністю.

Розвиток правової свідомості особистості це довгий, складний і суперечливий процес, що триває практично все життя людини. Первинні уявлення про соціальні норми поведінки людей, про необхідність певного порядку в людських взаєминах засвоюються в дитинстві, ще в дошкільний період. У дошкільні роки найбільш активно формуються погляди, життєві позиції. типові мотиви поведінки особистості. І від того, яке розуміння права і ставлення до нього виробляється в цей період становлення особистості, багато в чому залежить і подальша поведінка людини у правовій сфері.На основі загального уявлення про соціально-правові явища і шляхом впливу на інтелектуальну, емоціональну і вольову сфери правосвідомості в дошкільному віці, на наш погляд, можливим є формування:

· шанобливого ставлення до встановлених правил поведінки;

· усвідомленого підпорядкування прийнятому правомірному стандарту поведінки;

· розуміння моральної і правової відповідальності за свої вчинки та поведінку, а також особистої відповідальності за вчинені порушення правил;

· установки на надання - допомоги працівникам правоохоронних органів, які здійснюють діяльність з припинення і попередження правопорушень;

· установок, що перешкоджають податливості кримінальним та асоціальним впливам;

· неприйняття насильницьких і інших асоціальних (незаконних) дій відносно людей, тварин, об'єктів навколишнього середовища з формуванням на цьому матеріалі правових переконань;

· ціннісної значимості сім'ї та доброчесного відношення до рідних і близьких;

· ціннісних уявлень про розсудливі і корисні форми відпочинку.

Право - це сукупність встановлюваних і охоронюваних державною владою норм і правил, що регулюють відносини людей у ​​суспільстві. Правова культура включає в себе безпосередні дії людини, її поведінку в різних, часто непередбачених, життєвих ситуаціях. Вона передбачає вміння і готовність особистості вирішувати свої життєві проблеми, жити серед людей, спілкуватися з ними, орієнтуючись на морально-правові норми.

Дошкільнята тільки починають освоювати ази морально-правової культури. Ознайомлення з правами носить пропедевтичний характер і готує дитину до засвоєння демократичних цінностей і прав людини в подальшому.

Дітям-дошкільнят доступні лише самі загальні уявлення про свої права і свободи, закріплених у міжнародних та державних документах, а також способи їх реалізації в різних життєвих ситуаціях.

Це ставить перед педагогами дошкільних установ такі завдання:
- Допомогти дитині зрозуміти і осмислити свої елементарні права;
- Формувати почуття самоповаги, поваги до власних прав і прав інших людей;
- Розвивати прагнення дитини реалізовувати свої права, не порушуючи прав оточуючих його людей.

Вирішенню цих завдань сприяє правове виховання і навчання правам людини.
Перш ніж познайомити дитину з правами, його треба підвести до усвідомлення себе як особистості, повноцінного члена суспільства, розуміння своєї індивідуальності та людської гідності.

Правове виховання дошкільника починається з виховання у нього почуття власної гідності, поваги до самого себе. Тільки поважає самого себе і свої права людина здатна по-справжньому поважати інших людей та їх права.
Тому в дошкільному закладі і сім'ї необхідно створити атмосферу визнання індивідуальності дитини, поваги його особистості, а самій дитині надати можливість реалізовувати свої людські права Він повинен володіти свободою вибору, проявляти активність, ініціативність, самостійність, мати можливість висловлювати власну думку, проявляти шанобливе ставлення до думки інших, вміти надавати допомогу і приймати її. Без цього не можуть розвиватися такі необхідні кожній людині громадянські якості, як активність, самостійність, рішучість, відповідальність.

Виховання в дусі прав людини спрямоване на формування у дитини почуття справедливості, загальної рівності прав і можливостей. Тому неприпустимі несправедливість, заходи впливу, принижающие людську гідність дітей, порушують їх право бути коханими, рівними серед інших.

Правова освіта дошкільнят передбачає ознайомлення юних громадян з конкретними і зрозумілими їм правами.

Дітям доступні такі чотири групи прав:

1. Права на гідне існуванняі, виживання, що включає право на життя і здоров'я, житло, їжу, ім'я, родину, турботу батьків, громадянство.
2. Права на розвиток, освіту, відпочинок і дозвілля.
3. Права на захист від приниження, насильства та експлуатації, а також особливі права дітей-інвалідів та сиріт.
4. Права на свободу слова, думки та діяльності.

Знайомство дітей з їхніми правами доцільно здійснювати в двох напрямах: "Я мої права", "Я і права інших людей". Це сприяє розумінню таких простих і водночас складних істин, як: "Мої права - це мої можливості, мої свободи", "Мої права закінчуються там, де починаються права іншої людини".

Правове виховання та навчання дитини гармонійно поєднується з його громадянським, моральним, трудовим і валеологічним вихованням, а також тісно взаємопов'язано з основними розділами базисної програми "Пралеска".

Елементарні правові знання включаються до загального і необхідний дітям комплекс знань про життя. Вони є доповненням до знань про навколишній світ, соціальної дійсності.

Виховання громадянина, що бере активну участь в житті суспільства, передбачає знайомство з правом на освіту, придбання професії за своїм вибором, правом на працю.

Ознайомлення з правами людини сприяє моральному становленню особистості дитини, формування етичних уявлень, гуманних почуттів і взаємовідносин, допомагає прищепити повагу до себе і іншим людям. Знайомлячись з правами, діти вчаться зважати на думку та інтересами інших людей (право на власну думку), захищати слабких (право на особливий захист), справедливо вирішувати виникаючі суперечки і конфлікти, адекватно оцінювати свої дії і вчинки.

Збереження і зміцнення здоров'я кожної дитини - одне з найважливіших завдань дошкільного закладу. У процесі ознайомлення з правами діти дізнаються про відповідальність за своє здоров'я, необхідності його берегти і зміцнювати, освоювати способи оздоровлення і безпечної поведінки.

Необхідно також пам'ятати, що формування почав морально-правової культури у дітей багато в чому залежить від загальної соціально-правової ситуації, рівня правової культури педагогів та батьків, а також ефективності засобів та методів первісної правової освіти.

Для дітейНезважаючи на те що ти ще маленький, ти все одно людина, яка має права. Свої права ти можеш знайти у спеціальному документі, який називається Конвенція про права дитини. У цьому документі записані твої права, якими ти можеш користуватися до 18-ти років, тому що після цього ти стаєш дорослим.

Конвенція є доволі складним документом, тому ми коротко розповімо тобі про твої права:

  • ти маєш право на життя. Ніхто не може позбавити тебе цього найціннішого дару!
  • ти маєш право на піклування і турботу. Це означає, що твої батьки повинні піклуватись про тебе, дбати про твої інтереси;
  • ти маєш право на достатнє харчування та дах над головою. Про це також піклуються твої батьки, а якщо їх у тебе немає, то держава;
  • ти маєш право на розваги. Дорослі повинні будувати для тебе дитячі майданчики та місця проведення дозвілля. Це стосується і театру, в якому повинні також ставитись вистави для дітей;
  • ти маєш право на освіту. Хочеш ти того чи ні, але ти повинен ходити до школи. Якщо ти хочеш стати відомою людиною, то ти обов’язково повинен навчатися!
  • ти маєш право на медичну допомогу. Якщо ти поранився, то ти можеш звернутися до лікаря, який тобі допоможе!
  • ти маєш право на приватне життя. Ніхто не може перевіряти твої речі, читати твої листи. Ніхто не може казати тобі погані слова, принижувати тебе;
  • ти маєш право висловлювати свою точку зору, але вона не повинна ображати інших людей.

   Основна ідея роботи з правового виховання дошкільнят - визнання дитини повноцінної і повноправною особистістю: вільної і відповідальної, яка знає свої права і адекватні способи поведінки у випадках їх порушення, що володіє почуттям власної гідності і з повагою відноситься до інших, здатної на власний вибір і з розумінням сприймає думки і переваги оточуючих.

 Мета правового виховання дошкільнят: створення умов для виховання майбутнього громадянина правової держави. Для цього необхідно:

  • допомогти кожній дитині проявити свою індивідуальність, разом з тим показати як унікальність, так і рівність кожної дитини;
  • вчити толерантно спілкуватися один з одним;
  • виховувати вміння мати свою точку зору та з повагою відноситись до думок інших; формувати уявлення про основні потреби дитини (здоров’я, житло, їжа, відпочинок);
  • заохочувати дітей до знань про родинні стосунки, особливості різних народів світу, формування розуміння важливості миру в суспільстві.

Поради батькам з правового виховання дошкільників

Якими діти народжуються – ні від кого не залежить,

але в наших силах зробити їх хорошими

через правильне виховання. 

Плутарх

Сучасна сім’я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини.

Саме вона має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку своїх дітей.Конституційним обов’язком батьків є утримання своїх дітей до повноліття. Законом України «Про освіту» на батьків покладена відповідальність за фізичне здоров’я та психічний стан дітей ,створення належних умов для розвитку їхніх природних здібностей.                           

Життєвою дорогою дитину ведуть два розуми, два досвіди: сім’я та навчальний заклад.

Якщо:
•    Дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;
•    Дитину висміюють, вона стає замкнутою;
•    Дитину хвалять, вона вчиться бути шляхетною;
•    Дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
•    Дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;
•    Дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
•    Дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
•    Дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
•    Дитина росте у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;
•    Дитина росте в розумінні і дружелюбності, вона вчиться знаходити любов  у цьому світі.

 

 «Гра в житті дитини»

Як правило, участь батьків у житті дітей проявляється через гру. Часто гра - перша фаза більш серйозної діяльності. Незвичайну властивість - вміти грати з дітьми, не втрачаючи гідності і не сюсюкаючи. Наприклад, дитина захоплюється вмінням дорослих будувати піщані замки, але сприймає як одного тільки того, хто запекло намагається побудувати замок краще, змагаючись з дитиною, так як цей дорослий приймає серйозність гри і бере участь у ній з тим же інтересом, що і дитина.

Відомо, що найкращим і перевіреним засобом формування дитячої особистості дошкільного віку є активна діяльність самої дитини. Гра в цьому відношенні має ряд переваг. Вона є важливим засобом контролю в житті дітей, дає більшу можливість для прояву дитячої безпосередності, позитивних почуттів і вчинків. Характер рольових і будівельних ігор сприяє вихованню у дітей добрих і усвідомлених взаємин. Засвоєння різних правил допомагає регулюванню дитячих взаємин.

Дидактичні ігри особливо цікавлять дітей своєї занимательностью і змістом: відгадати, знайти, назвати. Діти досягають результату в грі, керуючись певними правилами. Інтерес до якості ігрової задачі проявляється: акуратно скласти візерунок, вірно, підібрати картинку і так далі.

Особливо великий інтерес для дітей є рольова гра. Вона захоплює їх своїм змістом, мотивами і занимательностью сюжету. Така гра при вмілому керівництві істотно змінює характер поведінки дітей. Але що б вона повністю виправдовувала себе, необхідно виразити в грі красу людських відносин і систематизувати дитячі уявлення про навколишній світ. Діти здатні на цікаву вигадку, самі вносять різноманітність в ту чи іншу гру. Дитяча ініціатива, якщо вона підтримана і отримує розвиток, чинить величезний вплив на виховання однієї дитини як особистості, так і всього дитячого колективу.

Можна виділити такі типи ігор:

- Сенсомоторні гри: це дії, спрямовані на бажання отримати цікаві для дитини відчуття такі ігри переважають у перші 2-3 роки життя. Приклади брязкальця, дзвін якими-небудь предметами один об одного.

- Сюжетні ігри: це такі ігри, спрямовані на спільні дії предмет - дитина, які описують певний сюжет, узятий з реального життя, так і з казки, мультфільмів і т.п. Катати машини, годувати і укладати спати ляльку - приклади таких ігор. Найчастіше вони розвиваються у 3-4 роки, однак не зникають і згодом, зустрічаючись іноді навіть у дорослих.

- Рольові ігри: у таких іграх дитина вибирає для себе певну роль людини в суспільстві і відтворює ті моделі поведінки, які, як він вважає, йому підходить. Це можуть бути, наприклад, позиції, пов'язані з професіями (наприклад, у грі в магазин), ролях солдатів і т.п. Саме ці ігри найбільш значущі для дитини у віці 4-6 років.

- Ігри з правилами: вони являють собою створені ситуації, які не мають прямих і очевидних паралелей з реальним життям, в яких люди діють на основі заздалегідь сформованих правил. Найчастіше це ігри, змагання. До цієї групи відносяться, наприклад, спортивні ігри - футбол, хокей або волейбол, а також різноманітного роду дитячі хованки, квач, перестрілки і т.п. Подібні ігри починають переважати в молодшому шкільному віці, але зберігаються і далі, до деяких з них небайдуже і досі більшість дорослих.

Іноді батьки, бажаючи виховати своєї дитини дуже відповідальним, грамотним, прагнуть якомога раніше долучити його до навчальної діяльності (наприклад, найнявши репетитора і «посадивши» його за вивчення іноземних мов), не залишаючи часу на ігри, тим самим знижуючи соціальність у розвитку дитини. Воно стає дисгармонійним - наприклад, дитина дуже добре вміє рахувати, писати, але виявляється зовсім не вміє налагоджувати контакт з однолітками; у найгіршому випадку - у дитини може трапиться нервове перенапруження, можуть виникнути проблеми з поведінкою, нав'язливі страхи і т.п.

Саме в дошкільному віці виникає вміння вести себе у відповідності з прийнятими на себе ролями, що дуже важливо для подальшого соціального розвитку дитини.

Гра - найбільш ефективний спосіб розвитку пізнавальних процесів дитини. Увагу, пам'ять, мислення, уява найбільш інтенсивно активізуються, розвиваються у дошкільників саме у грі, а не в інших видах діяльності. Гра сприяє подоланню эгоцентрима у дитини, учить його відмежовувати свою точку зору від чужої. Він навчається співвідносити різні точки зору, вставати на позицію інших людей.

Граючи, діти вчаться жити!!

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz

  • Copyright MyCorp © 2019 uCoz